Melis Sarah

Sarah werkt bij het team Data & Interne Innovatie van Vlaio, op verschillende projecten rond customer experience en interne innovatie. Bij het verschijnen van de bijdrage was Sarah verbonden aan het team innovatie van SYNTRA Vlaanderen, onder meer als projectverantwoordelijke voor de derde editie van de innovatiewedstrijd IdeaalDuaal.

Sarah vervolledigde een master in de psychologie aan de Vrije Universiteit Brussel. Tussen 2012 en 2016 werkte Sarah bij het Vlaams expertisecentrum Alcohol en andere Drugs (VAD) in het team Studie en Onderzoek. Daar voerde ze de jaarlijkse monitoringsstudie over middelengebruik bij leerlingen uit en gaf zij vorming over alcohol- en drugbeleid op school. Deze ervaringen overtuigde haar van de kracht die schuilt in de synergie van data, expertise en praktijk. Om deze competenties verder te verfijnen, ging Sarah aan de slag als research consultant bij het marktonderzoeksbureau Ipsos (2016-2019), waar zij zich specialiseerde in customer satisfaction research voor banken en verzekeringen en Enterprise Feedback Management.